سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: تخریب آمبولانس ها توسط برخی افراد نا آگاه صورت می گیرد که از اهمیت آمبولانس در چرخه امداد و نجات آگاهی ندارند.

سخنگوی اورژانس کشور: حدود ۱۵۰ آمبولانس در اغتشاشات اخیر تخریب شده/ طی چهار سال اخیر هیچ آمبولانسی وارد کشور نشده است

خالدی افزود: رسیدن به موقع آمبولانس و انجام اقدامات پیش بیمارستانی از حیاتی ترین مراحل خدمت رسانی اورژانس است و چنانچه با تأخیر انجام شود چه بسا مرگ انسانی را رقم بزند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: در حال حاضر حدود ده هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در حال فعالیت هستند و در حالی که عمر مفید هر آمبولانس ۵ سال است، به دلیل تحریم ها گاهی مجبور به استفاده از آمبولانس هایی با عمر ۱۰ سال نیز هستیم.

وی در پاسخ به اینکه وجود تحریم و عدم ورود آمبولانس به کشور چه مشکلاتی را برای اورژانس به وجود آورده است گفت: طی چهار سال اخیر هیچ آمبولانسی وارد کشور نشده و این مسأله دو مشکل را به وجود آورده است. اول اینکه سبب محدودیت در افزایش پایگاه اورژانس شده است و دیگر اینکه در برخی موارد ناچاریم آمبولانس هایی با بیش از عمر ۵ سال را به کار بگیریم.

سخنگوی اورژانس کشور: در ۴ سال اخیر هیچ آمبولانسی وارد کشور نشده/ تخریب هر آمبولانس‌ توسط اغتشاشگران چندین روز یک پایگاه اورژانس را از داشتن آمبولانس محروم می‌کند!

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به تخریب تعدادی آمبولانس در ناآرامی های اخیر افزود: تخریب آمبولانس ها توسط برخی افراد نا آگاه صورت می گیرد چراکه آنان از اهمیت آمبولانس در چرخه امداد و نجات آگاهی ندارند و چنانچه آمبولانس آسیب ببیند می تواند چندین روز یک پایگاه اورژانس را از داشتن آمبولانس محروم کند.

خالدی با اشاره به افزایش تعداد موتورلانس ها اظهار کرد: خوشبختانه افزایش اورژانس موتوری و استفاده از افراد آگاه به عنوان اورژانس یار، از طرح های جدیدی است که در دستور کار ما قرار گرفته است.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: افرادی به خاطر عدم آگاهی از اهمیت اورژانس باعث می شوند که انتقال بیمار به بیمارستان با تأخیر انجام شود و جان بیمار به خطر بیفتد که هر یک از ما با رعایت اهمیت اورژانس می توانیم در تعیین مرگ و زندگی همنوعان خود نقش بسزایی داشته باشیم.

خبرنگار: عفت زارع

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.